Saran Holding’in finansal yatırım yaptığı Çek Cumhuriyeti’nin en büyük seyahat şirketi Čedok, Türk pazarında hedef büyüttü. Türkiye’de Ahoy Uluslararası Seyahat ve Turizm A.Ş. adında hisselerinin tamamı kendine ait bir şirket kuran Čedok, Çek Cumhuriyeti’nden Türkiye’ye gelen kişi sayısında yüzde 38 artış sağladı
Saran Holding’in yatırım yaptığı ve özel sermaye şirketi Odien Group önderliğindeki konsorsiyumun geçen yıl satın aldığı Doğu Avrupa’nın en büyük seyahat şirketlerinden biri olan Čedok, hisselerinin tamamı kendine a lokal seo it Ahoy Turizm’in TÜRSAB’dan A tipi seyahat acentesi ruhsatı almasıyla Türk turizm sektörüne girdi. Ayrıca 2008 yılında Çek Cumhuriyeti’nden Čedok ile Türkiye’ye gelen yolcu sayısındaki artış yüzde 38 oldu. Ahoy’un faaliyete geçmesiyle Čedok, Orta Avrupa’daki müşterilerine güney sahilleri dışında İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin farklı turizm merkezlerine yönelik ürünlerin satışına başladı.
Čedok’un son 9 yıldır sürekli kar yapmış olduğunu kaydeden Saran Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Saran, krize rağmen 2009’u da kar ile kapatmayı beklediklerini söyledi.
Saran: “Türkiye sadece İstanbul değil”
2010 yılı Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’un Avrupa’da giderek daha fazla ilgi görmesinin doğal olduğunu kaydeden Saran Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Saran, bununla birlikte Efes, Bursa, Kapadokya gibi merkezlere yönelik kültür turları ile Türkiye’den pek çok turistik marka çıkarılabileceğini ve buna bağlı olarak turist sayısının artırılabileceğini söyledi.
Yeni satın almalar olabilir
Bu alanda büyümeyi planladıklarını kaydeden Sadettin Saran, “Krize rağmen takip ettiğimiz ve halen finansal/hukuki yapılarını incelemekte olduğumuz aynı bölgede bulunan iki şirket var. Bunlar kendi pazarlarında önde gelen şirketler. Eğer ekonomik koşullarda ve bu iki şirketin mali yapılarında beklenmedik bir olumsuzluk olmaz ise 2009 yılı bitmeden yeni satın almalar yapabiliriz” dedi.
Dokuz yıl üst üste kar
Čedok mali yapısı hakkında bilgi veren Saran şunları söyledi: “Čedok’un 2008 yılında toplam satış gelirleri 200 milyon dolar olarak gerçekleşti. Böylece Čedok 2008’de bir önceki yıla göre gelirlerini yüzde 16; kârlılığını ise yüzde 59 oranında artırmış oldu.”
Saran, Čedok’un 2008’de kendi kaynaklarından karşılanan yatırımla, internet satışlarına yönelik altyapısını geliştirdiğini, satış şube ağını yeniden yapılandırdığını ve 2 yeni şubesiyle Çek Cumhuriyeti’nde toplam 48 şubeye ulaştığını söyledi.
Kategori : EKONOMİ